Božidar Novak odnosi z javnostmi

petek, 21. september 2007

Bozidar Novak, pojem v odnosih z javnostmi

Božidar Novak

Božidar Novak je oseba, ki se je že v mladih letih odločila za pot ustvarjalca javnega mnenja.

VEKŠ oz nekdaj Visoko Ekonomsko Komercialna Šola v Mariboru, danes pa Ekonomsko Poslovna fakulteta, je institucija v kateri je Božidar Novak zaključil svoje formalno izobraževanje z diplomo.

In že med študijem je veljal za osebo, ki se čuti odgovorno in sposobno poseči v aktualna družbenopolitična dogajanja. Za čas osemdesetih let, ko je komunistična partija razpadala in ko so se pojavile težnje po drugačni prihodnosti nekdanje Jugoslavije, je Božidar Novak kot urednik revij in predsednik ŠOUM v Mariboru vedno znal poiskati načine kako podpreti demokratične silnice v regiji. Velja tudi omeniti njegovo pomembno vlogo pri ustvarjanju tedaj alternativnega in do vladajočih struktur pikrega radia MARŠ.

Nekako logičen se zato zdi motiv Božidarja Novaka, da leta 1986 ustanovi agencijo za odnose z javnostmi, SPEM Komunikacijsko skupino. Ne glede na to, da je čas v sredini devetdesetih let bil čas porodnih krčev mlade samostojne republike Slovenije, je Božidar Novak jasno sledil svojem prepričanju. In sicer prepričanju, da je v državah, kjer prevladuje demokratična družbena ureditev, samo javno mnenje tisto, ki lahko in sme bistveno oblikovati prihodnost naroda. V prejšnjem sistemu političnega enoumja, kje je elita komunistične partije imela v rokah domala vse vzvode oblasti, je bila javnost obravnavana zgolj kot gledalec, pasivni spektator aktualnih dogajanj. Božidar Novak je pravilno ocenil, da se bodo ti časi poslovili za vedno in da se bo vloga državljanov v političnem sistemu hitro spremenila.

Tako se je s tragičnimi dogodki na Balkanu zaključevalo tudi stoletje, v katerem so politične elite volile same sebe. Mali človek, državljan, ki bere časopise, gleda televizijo in z volilnim listkom oblikuje svojo prihodnost, je nezadržno in glasno trkal na vrata.

Kakorkoli se danes zdi samoumevno, da je volja volivcev tisti odločujoč faktor v demokratičnih sistemih, pa je s koncem nekdanje Jugoslavije bilo težko predvideti, v kakšno obliko družbeno političnega sistema se bodo nekdanje članice SFRJ resnično usmerile. Bržkone je Božidar Novak imel širši vpogled v možne scenarije prihodnosti Slovenije. Nenazadnje se je izobraževal v New Yorku, Los Angelesu in Washingtonu. S tako širokim obzorjem verjetno ni bilo težko predvideti, da si bodo slej ali prej vsi ljudje tudi v Sloveniji želeli živeti tako, kot so živeli takrat v ZDA. In v takšnem sistemu je Božidar Novak videl medije kot orodje s katerim si bo »narod pisal sodbo sam«.

Upravljanje odnosov z mediji, komuniciranje v času kriz in lobiranje so postali specialiteta SPEMa. Bili so prvi na trgu in tako so že od vsega začetka svojega obstoja sodelovali z velikimi domačimi in mednarodnimi podjetji. Ne glede na različne vzpone in padce, ki jih doživlja vsako podjetje, se Božidar Novak odlično znajde pod katerokoli vladajočo politično stranko. Najverjetneje podjetje, ki je že preko 20 let v stroki PR-ja, razpolaga z znanji in izkušnjami, ki jih gospodarstvo vedno ceni. Strokovnost pač preživi vse menjave na oblasti.

Božidar Novak kot prvi slovenski profesionalec na področju odnosov z javnostmi, kriznega komuniciranja in lobiranja bo verjetno še leta tista prva kontaktna oseba za podjetja, ki se bodo nenadoma znašla v krizi.


Arhiv spletnega dnevnika