Božidar Novak odnosi z javnostmi

četrtek, 27. september 2007

Komentar na knjigo Lobiranje je Vroče

Pri knjigah, ki jih pišejo direktorji agencij o lastni stroki se vedno postavlja vprašanje objektivne strokovnosti napisanega, še posebej če je govora o agencijah za marketing ali odnose z javnostmi. Vsako podjetje, ali podjetnik, ki izda knjigo, zagotovo sledi tudi cilju lastne promocije, ki mu dolgoročno prinaša ugled med zahtevnejšimi naročniki. Prav zato se tovrstna literatura še toliko hitreje znajde na secirni mizi kritične javnosti in prav zato mora njena vsebina biti toliko skrbneje načrtovana. Knjiga, ki je zasnovana kot učbenik in kot zbirka zgodb o uspehu, se tako še težje skrije v povprečni literaturi in nemalokrat mora pokazati več kot vrstnice izpod peres medijsko neprepoznavnih avtorjev.

Lobiranje je vroče je unikum na slovenskem knjižnem prostoru. Res da njeni avtorji niso doktorji znanosti zvenečih fakultet, pa vendar je nastal soliden kos literature, ki ponuja predvsem vpogled v drobovje lobiranja. Morda prav zaradi avtorjev, ki so po večini "samouki" v stroki, se knjiga Lobiranje je vroče v odsekih bere kot roman, drugje spet kot učbenik, in spet drugje kot kuharski priročnik a ne v slabem pomenu besede. Redko doživimo na slovenskem prostoru knjigo, ki jo je hkrati pisalo kar 12 avtorjev. Uredniku knjige Lobiranje je vroče, Božidarju Novaku, na vsak način gre pohvala da je uspel iz konglomerata 12 avtorjev iztisniti dopadljive in poučne tekste.

Bržkone strokovna vrednost knjige lahko dosega svoj namen le znotraj meja Slovenije. Lobiranje je vroče ne podaja niti ne želi ustvarjati večnih resnic lobiranja, temveč prvenstveno slika realnost lobističnega posla v Sloveniji in išče podlago v stroki. V drugi polovici vsebine se dotakne tudi lobiranja v Bruslju, vendar ga spet interpretira v okvirih uporabnosti na domačem prostoru.

Zaključek
Lobiranje je vroče je berljiv in poučen kos literature. Knjiga je napisana na način, da bo marsikaterega študenta uspela zvabiti v stroko lobiranja, ostalim pa zagotovo vsaj odprla nove nepoznane razsežnosti tega posla. Jezik knjige je tekoč, zanimiv, ponekod analitičen, drugje spet opisen. Knjigo lobiranje je vroče bi lahko označili kot "mavrico" lobiranja v Sloveniji.

Arhiv spletnega dnevnika